Margriet Schreuders nieuwe directeur Studenten Service Centrum (SSC)

Het College van Bestuur van de Universiteit Maastricht (UM) heeft Margriet Schreuders benoemd tot nieuwe directeur van het Studenten Service Centrum (SSC). Zij begint op 1 februari 2021.

Over Margriet Schreuders
Margriet Schreuders was de afgelopen vijf jaar lid van het Management Team van de Nationale Postcode Loterij, Vriendenloterij en BankGiro Loterij. Ze was er eindverantwoordelijk voor de juiste bestemming en besteding van alle opbrengsten voor goede doelen en ontwierp bijvoorbeeld de goededoelen-visie van alle internationale Postcode Loterijen en voerde deze ook in. Aan de hand van deze visie wordt jaarlijks € 900 miljoen verdeeld binnen een vijftal organisaties. Ook de vijftien jaar voor deze MT-functie maakte Schreuders carrière in deze sector: ze vervulde diverse functies bij de Holding Nationale Goede Doelen Loterijen in Amsterdam. Sinds 2018 is ze daarnaast lid van het ‘Executive Committee’ van de Amerikaanse organisatie Education Cannot Wait, die zich inzet voor onderwijs in ramp- en oorlogsgebied. In hetzelfde jaar werd ze lid van de ‘Advisory Council’ van The Elders, de onafhankelijke groep wereldleiders die samenwerken voor vrede, gerechtigheid en mensenrechten.

Reacties op de benoeming
“Ik ben heel blij met de benoeming van Margriet Schreuders als directeur van het SSC”, aldus UM-rector Rianne Letschert. “Zij heeft in haar vorige functie laten zien dat ze over tal van kwaliteiten beschikt die zowel van visie en daadkracht getuigen en met haar mensgerichte, evenwichtige persoonlijkheid zien we in haar een betrouwbare, verantwoordelijke directeur.”

Margriet Schreuders is opgetogen over haar benoeming: “Ik kijk er ontzettend naar uit om met alle collega’s bij het Studenten Service Centrum bij te dragen aan de missie en studenten op een adequate manier bij te staan bij alle praktische zaken die komen kijken bij studeren en het studentenleven. We leven in een snel veranderende wereld. Daarom is een van onze prioriteiten dat we de dienstverlening aan de studenten toekomstbestendig maken en laten aansluiten op onze digitale samenleving. En dat alles in nauwe samenwerking met en voor de faculteiten. Gezien de gedrevenheid en het enthousiasme van mijn toekomstige collega’s ga ik vol vertrouwen deze nieuwe uitdaging aan.”

Woord van dank
Het College van Bestuur maakt graag van deze gelegenheid gebruik om de huidige plaatsvervangend directeur, Birgitte Hendrickx, en directielid Pauline Aalten te bedanken voor hun leiderschap en toewijding de afgelopen periode. “Het Studenten Service Centrum is een krachtig onderdeel van onze universiteit en we zijn dankbaar voor de enorme inzet die het hele team de afgelopen periode heeft getoond”, aldus Letschert. 

Lees ook

  • We ontdekken elke dag nieuwe dingen over medewerkers en studenten hier op onze faculteit. Dat Lieve wil dat gezondheidstips evidence-based zijn. Dat Alisa van Moskou naar Maastricht is verhuisd om eerstejaarsstudent Regenerative Medicine and Technology te worden. En dat Sofie haar master Health and...

  • Hoe gaan mensen met elkaar om op sociale media en andere online platforms? Hoe belanden ze in conflict? En het belangrijkste: hoe kunnen we voorkomen dat die discussies escaleren? Promovendus Maud Oostindie doet er onderzoek naar. En dan is ze ook nog het nieuwe ‘Face of Science’ van de Universiteit...

  • Door de vergrijzing heeft Zuid-Limburg te maken met aanzienlijke uitdagingen in gezondheid en welzijn. Onderzoek en innovatie van de UM maakt nu al een verschil. Hilde Verbeek, voorzitter van de Academische Werkplaats Ouderenzorg Limburg, over hoe we ouderen in hun kracht kunnen zetten en het...