eXplorers edition

UM Summer Camp 2023 - Terugblik

Het tweede UM Summer Camp vond plaats van 17-21 juli 2023. Darshini en Netty kijken terug op weer een geweldig avontuur met een fantastische crew en vijftig nieuwsgierige en enthousiaste eXplorers. Lees er meer over:

Een avontuurlijke week:

Met veel plezier en een beetje weemoed kijken wij terug op een geslaagde tweede editie van het UM Summer Camp 2023 dat in juli 2023 plaatsvond. Dit jaar verwelkomden we 50 eXplorers, dubbel zoveel dan het jaar ervoor! We zagen bekende gezichten uit de eerste editie (WizzKidz), en vele nieuwe gezichten.

Op maandag 21 juli om 8.30 uur ging  het UM Summer Camp officieel van start op de Tapijnkazerne. Ouders en kinderen leerden de X-Crew (studentbegeleiders) en het team kennen en vice versa. Al snel gingen de eXplorers met hun groepje aan de slag om een originele naam en yell te bedenken. En zo werden de “Watermeloen Zomervakantie Wetenschappers”, “Super Onderzoekers”, “Verrekijkers”, “Kristallenjagers”, “Het Ontdekkingsteam”, “Lieveheersbeestjes”, “B-B-B Broccolifans”, en de “Kompassen” geboren.

Dankzij de samenwerking met zowel interne als externe partijen, hebben we ook dit jaar een avontuurlijk en divers programma voor hen kunnen verzorgen. De basislocatie was de Tapijnkazerne en vandaaruit werden workshops gegeven in de ochtend en in de middag werden groepsactiviteiten gedaan (soms buiten de Tapijnkazerne). Nieuw deze keer was een volledig verzorgde ochtend bij de UB Binnenstad en een gehele dag bij UM Sport. Beide afdelingen hebben een volledig programma verzorgd, wat een groot succes was. Dankzij de aandacht en creativiteit die in de workshops en activiteiten zijn gestoken, waren onze eXplorers goed onder de pannen gedurende deze week en konden ze hun energie veelvuldig kwijt.

De workshops “Leren met Lego”, “Pick it up: Samen houden we het schoon” en “Capoeira” werden bijzonder goed ontvangen, evenals de groepsactiviteiten “Explore the City – speurtocht”, “raketten lanceren” en “levend stratego” dat spontaan werd georganiseerd door de X-Crew. Gedurende de week zagen we onze eXplorers vriendschappen sluiten (soms in de meest onwaarschijnlijke combinaties), elkaar door uitdagingen helpen, en zich ontpoppen als ware levende Wikipedia’s  met hun verbazingwekkende feitenkennis over de wereld.

Mede door onze X-Crew met hun aanstekelijke energie, enthousiasme en teamgeest, werd ervoor gezorgd dat elke unieke eXplorer met zorg en aandacht werd begeleid. Op hun eigen manier wisten ze elke eXplorer uit hun schulp te krijgen, en mede hierdoor werden de ouders dan ook getrakteerd op een spetterende afsluitshow op de laatste dag van het zomerkamp. Niet voor niets werden zij door de ouders en eXplorers dan ook gewaardeerd met een 9.4 uit 10.

We prijzen ons gelukkig dat we ook dit jaar een geweldig team hebben kunnen samenstellen. Ook achter de schermen werd er hard gewerkt door onze studentassistenten, tot aan het laatste moment toe. En ook Facility services, de collega’s van Tapijn en Eurest hebben op meerdere vlakken uitgeholpen tijdens de week, waar we erg dankbaar voor zijn. Mede dankzij de mooie samenwerking, een goede organisatie en een flexibele houding verliep het soepel en vloog deze week voorbij! Het feit dat het UM Summer Camp 2023 als geheel is gewaardeerd met een 9.3 uit 10 spreekt dan ook boekdelen. Dit resultaat dragen we graag op aan iedereen die hun steentje heeft bijgedragen om er weer een supereditie van te maken.

Het is en blijft bijzonder waar UM Summer Camp in zo’n korte tijd toe leidt: met vrijwel allemaal onbekenden – kinderen, collega’s, studenten – een hechte groep en een onvergetelijke week! Dank jullie wel!

Netty & Darshini

UM Summer Camp 2023 - eXplorers!

Summer Camp 2023 participants and crew in bright colored shirts