Maak werk van inclusiviteit bij UM

Vacature student-assistent

Het Diversity & Inclusivity (D&I) Office van de UM is op zoek naar een enthousiaste en gemotiveerde student om te helpen bij haar activiteiten. Als je geïnteresseerd bent in het voeren van gesprekken over diversiteit, inclusiviteit en erbij horen bij de UM, dan is dit misschien de bijbaan voor jou.

Studenten die bij ons werken waarderen de open en gezellige sfeer en de flexibele werk-studie-leven balans.

Op dit moment is er een functie beschikbaar voor de algemene taken en werkzaamheden van het D&I Office. Je werkt in een team bestaande uit mensen met verschillende achtergronden.

Bekijk de ‘Over ons’ pagina om te zien wie er bij het D&I-office werkzaam zijn.

Wat ga je doen?

Als student-assistent zal je:

• Berichten plannen, content creëren en het beheren van de D&I sociale mediakanalen (Instagram, Facebook, LinkedIn)
  • Content verzamelen om de Nederlandse en Engelse website(s) bij te werken en artikelen te schrijven voor UM-nieuwsbrieven
  • Helpen bij het organiseren van evenementen een verschillende activiteiten zoals workshops en lezingen
  • Brochures en publicaties schrijven en opmaken
  • Samenwerken met gerelateerde organisaties en afdelingen (UM Social media, Studium Generale, UM Pride, FEM)
  • Assisteren bij allerlei administratieve kantoortaken zoals het verwerken van e-mails, administratieve taken en promotionele activiteiten (bijv. het verspreiden van D&I- academische kalenders of papieren pride-vlaggen)

Wat hebben we nodig?

We zoeken kandidaten met de volgende vereisten:

• Een zelfstandige student met een proactieve werkhouding en een duidelijke interesse in de onderwerpen van diversiteit en inclusiviteit, wat je kunt aantonen door betrokkenheid bij eerdere D&I gerelateerde activiteiten
  • Ingeschreven als student aan Universiteit Maastricht en beschikbaar voor tenminste 1,5 jaar
  • Je houdt van plannen en beschikt over organisatorische vaardigheden
  • Je hebt technische vaardigheden en hebt affiniteit met grafisch ontwerpen (bv. Canva)
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden in het Engels
  • Kennis van MS Outlook, Excel, Word

Let op!

• Als je een non-EU/EER student bent, heb je een werkvergunning nodig (via UWV)
  • Je hebt een Nederlandse zorgverzekering nodig als je in Nederland wilt werken

We waarderen:

• Aantoonbare interesse in het creëren van content, zowel schriftelijk als visueel
  • Affiniteit met webredactie (bijv. Drupal, WordPress, Tripolis)
  • Affiniteit met webapplicaties (e.g. Qualtrics, Aanmelder, Google Forms)
  • Praktische kennis van de Nederlandse taal (niveau B1minus/B2)

Wat we bieden:

We bieden een uitdagende en gevarieerde functie in een jonge, ambitieuze en dynamische omgeving:
8-10 uur per week (2-3 dagdelen per week) met contract via InterUM
Start in juni 2024 (later starten bespreekbaar)
Salaris vanaf €15,90 per uur (schaal 6 CAO-UNL)
Vakantietoeslag en eindejaarsuitkering
Flexibiliteit met betrekking tot jouw werk-studie schema
Een gedeelde werkplek op het hoofdkantoor van de UM op de Minderbroedersberg, gecombineerd met thuiswerken
Een stimulerende werkomgeving waarin je taken als student-assistent worden begeleid en ondersteund door het D&I-office

Hoe kun je solliciteren?

Stuur je sollicitatie – in het Engels - uiterlijk zondag 28 april 23:59 per email naar diversity@maastrichtuniversity.nl  inclusief:

• Een Curriculum Vitae (CV)
  • Een motivatiebrief: gebruik hiervoor dit formulier met vragen.

Let op: alleen sollicitaties met dit formulier worden in behandeling genomen.

Universiteit Maastricht zet zich in voor het bevorderen en behouden van een diverse en inclusieve gemeenschap. Wij geloven dat diversiteit in onze medewerkers- en studentenpopulatie bijdraagt ​​aan de kwaliteit van onderzoek en onderwijs aan de UM. Dit willen we mogelijk maken door middel van inclusief beleid en innovatieve projecten in samenwerking met studenten en medewerkers. We moedigen je aan om voor deze functie te solliciteren ongeacht je omstandigheden, achtergrond of identiteit.

Procedure:

Indien geselecteerd, sturen wij uiterlijk woensdag 8 mei 2024 een e-mail om je uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek op donderdag 16 mei 2024.

Download het sollicitatieformulier