Nieuws

• Mira Seyfettinoglu, student in the Research Master European Studies, presenteerde het eerste deel van haar MSc thesis tijdens de GLOBALCIT Conferentie 2019.

• Het percentage vrouwelijke hoogleraren aan de UM is inmiddels 29,7%. Daarmee komt de UM op een gedeelde tweede plaats in de Monitor Vrouwelijke Hoogleraren 2019, samen met de Universiteit Leiden.

• Gefeliciteerd aan alle UM-studenten die dit najaar hun diploma hebben behaald!

• Het Feel Good ontbijt is een gezamenlijk initiatief van cateraar Albron, Stichting Met je hart en de Universiteit Maastricht.

• Een liefde voor Japanse taal en cultuur leidde Lianne Hufkens, masterstudent Artificial Intelligence, naar een wetenschappelijk congres in Londen.

• In twee Maastrichtse wijken, Mariaberg en Randwyck, gaan ongeveer vierhonderd studenten van Zuyd Hogeschool en Universiteit Maastricht samen met bewoners aan de slag om oplossingen te zoeken voor problemen rondom leefbaarheid.

• joordens en claessens

Is time on our side?

Paleontologie en evolutiebiologie waren tot nu toe geen grote wetenschapsgebieden aan de UM. Dat gaat de komende jaren veranderen, zeggen de recent begonnen hoogleraren José Joordens en Leon Claessens.

• Op 2 september was de kick-off van het project City Deal Kennis Maken Maastricht (CDKM>M), een project waar maar liefst 175 studenten van Zuyd Hogeschool en Maastricht University aan deelnemen. Deze studenten zetten zich in voor een betere leefbaarheid in Mariaberg en Randwyck. In de afgelopen 6...

• mollgaard

Van Viking tot decaan

Een gesprek met de Deense Peter Møllgaard, hoogleraar Industrial Organisation en decaan van de Maastricht School of Business and Economics (SBE) over rolmodellen, sport, familie, duurzame energie en de beste risotto. 1 November a.s. houdt hij zijn inaugurele rede.