Nieuws

• Het Feel Good ontbijt is een gezamenlijk initiatief van cateraar Albron, Stichting Met je hart en de Universiteit Maastricht.

• In twee Maastrichtse wijken, Mariaberg en Randwyck, gaan ongeveer vierhonderd studenten van Zuyd Hogeschool en Universiteit Maastricht samen met bewoners aan de slag om oplossingen te zoeken voor problemen rondom leefbaarheid.

• Eerder dit jaar ontving Jos Kleinjans, hoogleraar Milieugezondheidkunde aan de Universiteit Maastricht (UM), uitsluitsel over een jarenlange miljoenenbijdrage voor zijn geesteskind, de Brightlands e-Infrastructure for Neurohealth (kortweg BReIN). Dit nieuwe onderzoeksinstituut moet op het gebied van...

• joordens en claessens

Is time on our side?

Paleontologie en evolutiebiologie waren tot nu toe geen grote wetenschapsgebieden aan de UM. Dat gaat de komende jaren veranderen, zeggen de recent begonnen hoogleraren José Joordens en Leon Claessens.

• mollgaard

Van Viking tot decaan

Een gesprek met de Deense Peter Møllgaard, hoogleraar Industrial Organisation en decaan van de Maastricht School of Business and Economics (SBE) over rolmodellen, sport, familie, duurzame energie en de beste risotto. 1 November a.s. houdt hij zijn inaugurele rede.

• De meeste universiteiten doen onderzoek naar hoe juridisch om te gaan met deze nieuwe technologieën. Maar hoe KI zelf gebruikt kan worden in het juridisch vakgebied, daar wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan. Het Maastricht Law and Tech Lab springt in dat gat.

• Lokaal tv programma Good Veurein maakte een aflevering over de voordelen die studenten naar Maastricht brengen. Met Serve the City Maastricht, Match Maastricht, Jongeren & StudentenBuurtbemiddeling Maastricht en wethouder Bert Jongen.