Nieuws

• De druk door COVID-19 in de verpleeghuizen is hoog. Dat komt vooral door ziekteverzuim en ervaren werkdruk. Tegelijkertijd zeggen bijna alle verpleeghuislocaties ‘in control’ te zijn.

• Provinciale Staten van Limburg hebben een tweede tranche subsidie van 2.040.000 euro toegekend aan het Kennis-As project LIME (LImburg MEet). LIME is het laagdrempelig en interdisciplinair kenniscentrum en innovatieplatform voor de zorg.

• “Het nieuwe kabinet wil de crisis op de woningmarkt oplossen door snel nieuwe woningen te bouwen,” zo kopten de kranten eerder deze week. Nils Kok en Piet Eichholtz van de Universiteit Maastricht reageren.

• Mark Post is een man met een missie. De milieuschade door de veeteelt is veel te groot en moet drastisch verminderd worden. Zijn bijdrage: kweekvlees. Inmiddels is hij behalve wetenschapper ook directeur van Mosa Meat waar 75 miljoen euro in omgaat. En nee, hij is geen vegetariër.

• MBA programma’s besteden doorgaans veel aandacht aan de P van Profit. Het MaastrichtMBA programma gaat een stap verder, en heeft naast de P van Profit de focus op de P’s van Planet en People op een gelijkwaardige manier geïntegreerd in het curriculum.

• Simon Cornelissen is niet alleen masterstudent Geneeskunde. Naast zijn drukke curriculum is hij vaandrig bij Defensie en werkt hij als werkstudent bij het Defensity College. Bekijk de video.

• 15 organisaties die betrokken zijn bij dierproeven in Nederland hebben de Nederlandse Transparantieovereenkomst dierproeven ondertekend. De overeenkomst is opgesteld door Nederlandse onderzoekers in samenwerking met de European Animal Research Association en Stichting Informatie Dierproeven.

• Brightlands Campus Greenport Venlo verwelkomt dit najaar een nieuw bedrijf: InnerBuddies. Deze eerste spin-off van de Universiteit Maastricht vestigt zich op de campus met de 27-jarige Jella Theeuwen aan het roer als CEO.

• Nederlandse beursondernemingen moeten verantwoordelijkheid nemen voor de negatieve effecten die hun bedrijfsactiviteiten en toeleveringsketen hebben op mens en planeet door hun bedrijfsstrategie veel meer dan nu af te stemmen op de planetary boundaries. Het gaat dan niet alleen om het afremmen van...