Nieuws

• Aanstaande donderdag 8 december organiseert de Europese Commissie in samenwerking met University College Maastricht (UCM) de Citizens’ Dialogue met Frans Timmermans. Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd de bijeenkomst bij te wonen.

• Op 2 december a.s. organiseert Leonie Cornips, hoogleraar Taalcultuur in Limburg aan de Universiteit Maastricht, in samenwerking met Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg en Fontys Kenniscentrum Taal de bijeenkomst ‘Limburg, mobiliteit en de wereld’.

• Roermondse begraafplaats weerspiegelde sociale verhoudingen in de levende stad (Promotie Maurice Heemels).

• Hoe kunnen professionals in de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) overgewicht bij jonge kinderen (0-4 jaar) voorkomen? Welke knelpunten ervaren zij in de zorg op dit gebied en hoe kan die zorg verbeterd worden? Dat zijn de kernvragen in het promotieonderzoek dat Eveliene Dera-de Bie deed aan het Maastricht...

• Een week bedrust leidt al tot een afname van de gevoeligheid voor insuline met dertig procent, een risicofactor voor het ontwikkelen van diabetes type 2.

• De 500e European Research Council (ERC) beurs in Nederland is op donderdag 16 juni 2016 overhandigd aan Valentina Mazzucato, Professor of Globalization and Development aan de Universiteit Maastricht.