Nieuws

• Aanstaande donderdag 8 december organiseert de Europese Commissie in samenwerking met University College Maastricht (UCM) de Citizens’ Dialogue met Frans Timmermans. Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd de bijeenkomst bij te wonen.

• Hoe kunnen professionals in de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) overgewicht bij jonge kinderen (0-4 jaar) voorkomen? Welke knelpunten ervaren zij in de zorg op dit gebied en hoe kan die zorg verbeterd worden? Dat zijn de kernvragen in het promotieonderzoek dat Eveliene Dera-de Bie deed aan het Maastricht...

• Een week bedrust leidt al tot een afname van de gevoeligheid voor insuline met dertig procent, een risicofactor voor het ontwikkelen van diabetes type 2.

• De 500e European Research Council (ERC) beurs in Nederland is op donderdag 16 juni 2016 overhandigd aan Valentina Mazzucato, Professor of Globalization and Development aan de Universiteit Maastricht.