Nieuws

• Een liefde voor Japanse taal en cultuur leidde Lianne Hufkens, masterstudent Artificial Intelligence, naar een wetenschappelijk congres in Londen.

• joordens en claessens

Is time on our side?

Paleontologie en evolutiebiologie waren tot nu toe geen grote wetenschapsgebieden aan de UM. Dat gaat de komende jaren veranderen, zeggen de recent begonnen hoogleraren José Joordens en Leon Claessens.

• De wereldwijde klimaatverandering gaat de studenten Arthur Bribosia en Marion Meyers aan het hart. Daarom besloten ze zelf tot actie over te gaan. Afgelopen mei kregen ze 3000 mensen de straat op voor de eerste klimaatmars in Maastricht, tijdens de volgende mars op 20 september hopen ze op 5000...

• In het kader van het Europese Horizon 2020 innovatieproject MaTHiSiS leerden onderzoekers machines hoe ze jou dingen moeten leren door te leren van het letten op jou terwijl je leert.

• Als onderdeel van het Europese consortium ICT4Life ontwikkelden Dr. Stelios Asteriadis en zijn groep gepersonaliseerde zorgoplossingen voor patiënten met dementie.

• Van elk college maakt Teun Dekker, politiek filosoof en eerste Europese hoogleraar Liberal Arts and Sciences Education, een performance, met als enig doel: contact krijgen met zijn studenten. Donderdag 31 januari a.s. houdt hij zijn inaugurele rede.