08 mrt
Sustainable UM 2030 en Green Office organiseren

SDG Seminar: Alterna(rra)tieven: Vier diversiteit en inclusie voor de wereldwijde klimaatagenda

Op dinsdag 8 maart vieren we Internationale Vrouwendag! Om dit te vieren, zal onze UM-collega Maheen Khan de rol van grassroots-vrouwen belichten tijdens crisis en in duurzame ontwikkeling. Het is belangrijk om ook hun stemmen erbij te betrekken en te leren van hun veerkrachtinspanningen bij kennisproductie en wereldwijde beleidsvorming. Daarnaast zal Maheen ook aanstippen hoe creativiteit en diversiteit van de verbeeldingskracht bepalend is voor een duurzame toekomst.

Deze dialoog zal een licht werpen op diversiteit en inclusie en hoe cruciaal deze zijn voor de synergetische kracht van de 17 SDG’s.

Je bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan het gesprek! Voor studenten & staff van alle faculteiten!

Datum: dinsdag, 8 maart
Tijd: 16:00 tot 17:00 uur
Locatie: Tapijn 11, ruimte I0.011
Online: Je kunt dit event ook online bijwonen. Je ontvangt de link bij registratie.

De lezing zal gegeven worden in het Engels.

SDG logo's

SDG Seminar Serie

De SDG seminars zijn opgezet om duurzaamheidsvraagstukken in relatie tot de Sustainable Development Goals van de VN te benaderen. In de SDG seminar series spreken professionals die werkzaam zijn op het gebied van duurzaamheid. Dit is een kans om te leren van hun ervaringen en om je vragen te stellen!
Deze seminar staat in relatie tot all 17 SDG's. Als het gaat om diversiteit en inclusiviteit is de synergetische kracht van de 17 SDG's erg belangrijk.

Meer informatie en ideeën

Wij staan open voor ideeën en inspirerende onderwerpen voor de SDG seminars! Deze seminars zullen op regelmatige basis gaan plaatsvinden. Heb je interessante projecten of onderwerpen? Laat het ons weten.

Neem contact op met Sustainable UM 2030 of Green Office UM