Nieuws

• Het Institute for Transnational and Euregional cross border cooperation and Mobility / ITEM is per februari 2017 op zoek naar versterking van haar team in de vorm van:  Stagiaire communicatie; Stagiaire 'Event organizer ITEM'; Stagiaire (1.0 fte) (Monitoring Service Grensoverschrijdende...

• Op 2 december a.s. organiseert Leonie Cornips, hoogleraar Taalcultuur in Limburg aan de Universiteit Maastricht, in samenwerking met Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg en Fontys Kenniscentrum Taal de bijeenkomst ‘Limburg, mobiliteit en de wereld’.

• Op 23 september jl. sprak professor Maarten Vink, co-directeur van MACIMIDE en lid van ITEM’s Wetenschappelijk bureau, het Europees Comité van de Regio’s toe tijdens de 10e bijeenkomst van CIVEX in Oviedo, Spanje.

• Roermondse begraafplaats weerspiegelde sociale verhoudingen in de levende stad (Promotie Maurice Heemels).

• Het hooglerarenfonds, waarin hoogleraren vanuit hun private inkomsten donaties doen ten behoeve van de ondersteuning van excellente onderzoekers binnen de UM, heeft weer enkele subsidies kunnen verlenen.

• Journalist, columnist en schrijver H.J.A. (Henk) Hofland is op 88-jarige leeftijd overleden. In 2001 ontving Hofland een eredoctoraat van de Universiteit Maastricht.

• Christophe van Eecke, die in november 2015 zijn proefschrift ‘Pandaemonium: Ken Russell’s Artist Biographies as Baroque Performance’ verdedigde aan de Universiteit Maastricht, krijgt één van de vijf dissertatieprijzen van de Stichting Praemium Erasmianum.

• De European Research Council (ERC) heeft aan drie onderzoekers van de Faculty of Arts en Social Sciences (FASoS) een beurs toegekend.