08 nov

‘From Talent to Job’ event (voor rechtenstudenten)

Wat zijn de competenties, talenten en vaardigheden die jou naar je toekomstige baan leiden? Waar blink jij in uit zonder dat je het misschien zelf door hebt? Waar krijg je energie en inspiratie van? En hoe kun je dit in je voordeel gebruiken in een sollicitatiegesprek?
Kom erachter op het ‘From talent to job’ event, speciaal voor rechtenstudenten!

Wat kun je verwachten?

talents_day
  • Een gratis lunch voor de hongerige student J
  • Een keynote spreker die zijn inzichten met je deelt hoe hij de arbeidsmarkt na zijn studie tegemoet is getreden. Welke uitdagingen kwam hij daarin tegen? Wat heeft hij daarmee gedaan?
  • Tijd voor het echte werk! Je wordt onderdeel van een professionele assessment omgeving, met het doel te ontdekken wat jouw professionele talenten zijn en hoe je deze kunt het beste kan inzetten bij het zoeken van een baan.

"Wat heb JIJ een werkgever eigenlijk te bieden? Wat zou je kunnen accentueren tijdens een sollicitatiegesprek? Waar zitten je verborgen talenten?"

Net zoals in een echt assessment center zal je met een groepje collega’s in spé (mede-studenten) een aantal opdrachten gaan uitvoeren onder het toeziend oog van observatoren uit de praktijk. Het doel: In kaart brengen waar jouw sterke en zwakkere punten liggen en je alvast voorbereiden op assessment centers zoals je die ook zal tegenkomen op de arbeidsmarkt!

Meer weten?

Klik hier om het document te downloaden met alle informatie over het event.

Meedoen?

Registreer je deelname zo spoedig mogelijk via dit aanmeldformulier. Het aantal plaatsen voor dit eenmalige event is beperkt, dus wie het eerst komt, die het eerst maalt! De registratie sluit op 31 oktober.

Nadat je je hebt aangemeld ontvang je een e-mail met een aantal vragen die je vóór het event moet voorbereiden.

• 30 apr

Graduate School Methods Seminar

We are very excited to announce that the Graduate School is starting a new series of Graduate School Methods Seminars. In the seminar, guest speakers will present fundamentals, advantages, problems, and limits of a method that they are expert in. They will do this through the lens of their own...

• 01 mei

Pick Our Brains

On 14 March, our speakers are Prof. Başak Çalı (Hertie School, Oxford University) and Prof. Laurence R. Helfer (Duke University, University of Copenhagen) - Title: Rethinking Human Rights Treaty Withdrawals

• 08 mei

M-EPLI Talks

M-EPLI Talks bieden een forum om academisch werk en ideeën te delen. Deze bijeenkomsten vinden gedurende het studiejaar twee keer per maand plaats aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Maastricht.

Meer events