Zoekresultaten
… object, drafting a detailed description and creating a 3D model. They captured 360-degree images of the artefact, ensuring thorough coverage from all angles and using computer software to prepare the 3D model. Then, students collaboratively developed web pages for this collection, with each team assigned to work on a specific page, such as a Theme page or the About Us page. "The process itself was quite complex but also a lot of fun," Nada reflects. Vorige dia Volgende dia The Maastricht Collection website, created by UM students Podcast As part of the project, Nada interviewed Sjoerd Arts, the collection manager at Centre Céramique, and transformed their conversation into an engaging podcast . For Nada, the interview with Sjoerd presented a …
… of perspectives. Participants reflected on the lecture’s key insights and how these related to their own teaching experiences. Educators shared their encounters with AI, voiced their concerns, and explored the boundless possibilities brought forth by Web 4.0. Many participants seemed to concur that AI is an invaluable ally for educators, capable of addressing some of the most difficult challenges in higher education. The discussion naturally delved around our immediate environment, Maastricht …
… delen dat EDLAB – Maastricht University Centre for Teaching & Learning een Npuls-CTL-subsidie van bijna € 500,000 heeft toegekend gekregen voor de periode van 1 september 2024 tot 1 september 2027. Deze subsidie biedt EDLAB, in samenwerking met faculteiten en dienstverlenende centra, de kans om verschillende initiatieven uit te voeren ter verbetering van het onderwijs. De voorgestelde initiatieven in het subsidievoorstel zijn bedoeld om de impact, zichtbaarheid en efficiëntie van EDLAB als … omvatten: Het ontwikkelen, implementeren en evalueren van een programma ter versterking van de digitale geletterdheid en kritische digitale vaardigheden van docenten en studenten. Het oprichten van Teacher Information Points (TIP's) binnen faculteiten en het coördineren van een overkoepelend TIP-netwerk, inclusief niet-facultaire partners. Het creëren van een UM-breed informatieplatform over onderwijs ter ondersteuning van docenten. In de komende maanden zal EDLAB als penvoerder en in … (CI-Office), het Student Services Centre en faculteiten korte projectplannen opstellen. Deze plannen vormen de basis voor de uitvoering van activiteiten vanaf september 2024. Voor meer informatie over het Npuls-programma kunt u terecht op de Npuls website of de EDLAB-groep op UMployee . Of neem contact op met onze collega Gaby Lutgens, Coördinator Onderwijs & Technologie | UM programmamanager Npuls via npuls-edlab@maastrichtuniversity.nl Meer nieuws in UM news van EDLAB … We zijn verheugd te …
… Dag van het Onderwijs presenteert de Universiteit Maastricht met trots de nieuwe interactieve video van EDLAB, het hart van de onderwijs- en leergemeenschap van de UM. Het EDLAB-team nauw samen met docenten, onderzoekers en studenten over de faculteiten heen, om ervoor te zorgen dat de onderwijs- en leerervaring van de universiteit zowel effectief als innovatief blijft. Volg Lena Gromotka, Junior Innovation Coordinator bij EDLAB, en ontdek de activiteiten en diensten van EDLAB aan de hand …