17 jun 14 jul
Studium Generale | Gedeelde ervaring

Gedeelde ervaring: de pandemie in voorwerpen

Als je iemand zou moeten vertellen hoe jij thuiswerken of studeren vanuit huis tijdens de pandemie hebt ervaren door één van je bezittingen te laten zien, welk voorwerp zou je laten zien?

Gezocht: alle UM-studenten en -medewerkers! Studium Generale en KEC organiseren een tentoonstelling van alledaagse voorwerpen die gezamenlijk het verhaal vertellen van jouw persoonlijke, en onze collectieve ervaring met de pandemie. We zetten erop in om minstens 50 objecten te verzamelen (dit kan van alles zijn!), en die objecten tentoon te stellen in een of meer vitrinekasten; begeleid met teksten over de verhalen áchter de voorwerpen.

Wat zoeken we?
We zouden graag een alledaags voorwerp ontvangen dat voor jou betekenis heeft gekregen tijdens de COVID-19-crisis. Dit kan van alles zijn: van je favoriete koffiemok tot de kaartjes voor het concert waar je nooit heen mocht. Van de plant die je geslaagd bent dood te laten gaan, ondanks dat je altijd thuis was, tot dat lieve briefje dat iemand voor je schreef.

Zo doe je mee:
1. E-mail ons een foto of een beschrijving van het voorwerp dat je aan onze vitrinekast wilt toevoegen;
2. Vermeld hierbij de afmetingen EN een korte uitleg van het verhaal achter het object (ongeveer 100 woorden);
3. Stuur je e-mail voor 15 juli naar pas-expositie-sg@maastrichtuniversity.nl.

En dan?
Je levert het object in op 13 september en krijgt het terug zodra de expositie is afgelopen! Nadat je je hebt aangemeld, ontvang je van ons de nodige informatie.

De tentoonstelling maakt onderdeel uit van het PAS Festival en vindt plaats in het FSE-gebouw (Paul-Henri Spaaklaan 1). Na de opening in de week van 13 september is de tentoonstelling te zien tot en met 28 oktober. Dit is een initiatief van Studium Generale, Universiteit Maastricht en de Kunst en Erfgoed Comissie (KEC).

Meer events