12 dec

#MeTooAcademia: The Learning Curve - theatervoorstelling

Het UM Platform voor Onderzoeksethiek en Integriteit nodigt je uit om op 12 december 2022, om 19.00 uur, de theatervoorstelling “#Metoo in Academia: The Learning Curve” bij te wonen.

Intimidatie in de academische wereld is van alle tijden, maar het is urgent gemaakt door de #MeToo en Time'sUp-beweging. Velen van ons denken dat de academische wereld een veilige, verstandige en intellectuele omgeving zal bieden waarin intimidatie afwezig is, maar we hebben geleerd dat dit niet altijd het geval is.

Met hun spel wil Het Acteursgenootschap bewustwording creëren over intimidatie in de academische wereld. The Learning Curve is een 40 minuten durende voorstelling over (seksuele) intimidatie en machtsmisbruik in een universitaire context. Het is zowel humoristisch als somber, en is geschreven om te worden gevolgd door een discussie. Met het publiek bespreken we wat je kunt doen als je jezelf, je collega's of leden van je team in dergelijke situaties bevindt. Het stuk wordt opgevoerd in het Engels.

De Theatertickets zijn gratis verkrijgbaar op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt. Op het moment van schrijven zijn er nog 50 tickets beschikbaar.

Geïnteresseerd bent in een ticket? Stuur ons dan een e-mail. Voor UM-medewerkers zijn de tickets gratis!

Locatie: Theater aan het Vrijthof

Het UM Platform voor Onderzoeksethiek en Integriteit heeft tot doel om binnen de UM de discussie over onderzoeksethiek en integriteit te stimuleren, de uitwisseling van best practices tussen faculteiten te bevorderen en evenementen over relevante onderwerpen te organiseren. Het platform onderscheidt zich van de facultaire toetsingscommissies voor ethiek - die onderzoeksprojecten beoordelen en goedkeuren - en de commissie voor wetenschappelijke integriteit - die specifieke klachten over wetenschappelijke integriteit behandelt. Het Platform komt ten minste twee keer per jaar bijeen.