02 feb
Lezing voor alumni in Keulen

UM Star Lecture: Lef te midden van complexiteit: een onderzoek naar de uitdagingen van hedendaags leiderschap (Engelse lezing)

Transformatie, co-creatie, leren, innovatie. Dit zijn slechts een paar concepten die gangbare synoniemen zijn geworden voor een veranderende en toenemend complexe werkomgeving waarin veel verschillende belanghebbenden vaak tegenstrijdige behoeften hebben. Het hebben van een leidinggevende rol te midden van al deze ontwikkelingen kan een verbijsterende ervaring zijn. Deze sessie legt de basis voor onderzoek naar het thema complexiteit en helpt jou verkregen inzichten op het gebied van leiderschapsuitdagingen om te zetten.

Marielle Heijltjes

In haar huidige functies bij Maastricht University School of Business and Economics (MUSBE) combineert Marielle Heijltjes de bestuurlijke verantwoordelijkheden als bestuurslid en het leiden van de afdeling Postgraduate Education met het ontwerpen en leveren van onderwijs aan executives op het gebied van leiderschap.

Ze is hoogleraar Managerial Behavior en heeft veel internationale ervaring met het werken met executives en topmanagementteams aan vraagstellingen met betrekking tot hun effectiviteit. Ze werkte onder meer samen met klanten als APG, Daimler, Kuehne+Nagel Contract Logistics Netherlands, Philips Healthcare, Unilever en Vodafone alsook met kleinere organisaties die regionaal en nationaal actief zijn.

Het vertalen van academisch onderzoek naar praktische kennis die bijdraagt aan de ontwikkeling van wereldwijd verantwoordelijke leiders is een belangrijke bron van inspiratie in haar werk met praktijkmensen. Haar onderzoek naar het gedrag van (top)managers werd gepubliceerd in internationale academische vakbladen. Ze heeft gedoceerd in de executive MBA-programma's van Maastricht University, TRIUM (HEC Paris, LSE, Stern NYU) en Reykjavik University.

Naast haar rollen bij MYUSBE bekleedt ze momenteel ook een functie bij de Board of Governors of Beta Gamma Sigma (een in de Verenigde Staten gevestigde internationale Honor Society) en bij de International Advisory Board van IESEG, een Franse Business School.

Klik hier voor een volledig overzicht van de UM Star Lectures