21 okt

Negende Growing Up in Science event met Dr. Aurelie Carlier

Op 21 oktober 2021 om 16.00 uur organiseert de Maastricht Young Academy het negende Growing Up in Science event. In deze sessie zal Dr. Aurelie Carlier, universitair docent bij MERLN, haar onofficiële verhaal delen.

Growing Up in Science

Growing Up in Science is een serie gesprekken met persoonlijke verhalen over hoe je wetenschapper wordt en hoe het is om wetenschapper te zijn.

De Maastricht Young Academy heeft in oktober 2020 Growing Up in Science 'afdeling' geïnitieerd. Het openingsevenement vond plaats op 9 oktober 2020 en werd bijgewoond door Prof. dr. Rianne Letschert, rector van de Universiteit Maastricht. Sindsdien zijn er verschillende succesvolle GUS-sessies gehouden, waar de sprekers hun onofficiële verhalen hebben gedeeld en wijze woorden van advies en aanmoediging hebben meegegeven aan de toehoorders.

Aurelie Carlier

Aurelie Carlier behaalde haar MSc in Biomedical Engineering in 2010 en haar doctoraat in Biomedical Engineering in 2014, beide aan de KU Leuven, België. Ze is medeoprichter en vicevoorzitter van FEM, een netwerk dat zich inzet voor de empowerment van vrouwen, maar ook voor een bredere cultuur van gendergelijkheid en diversiteit.

Meld je dan aan via deze link