28 sep 29 sep

Keynote-lezingen door Thomas Piketty en Paul de Grauwe

Gedurende deze interdisciplinaire conferentie wordt het Verdrag van Maastricht onderzocht vanuit een sociaaleconomisch perspectief.

Studio Europa Maastricht en de Universiteit Maastricht organiseren twee conferenties die respectievelijk reflecteren op de euro en de EMU, en het Verdrag van Maastricht onderzoeken vanuit een sociaal-economisch perspectief.

Tijdens de conferenties 'Euro at 20' (27 september) en '30 jaar Verdrag van Maastricht' (28-29 september) zijn er drie keynote lezingen: Joachim Bitterlich (voormalig adviseur van de Duitse bondskanselier Helmuth Kohl) spreekt op 27 september, Thomas Piketty (hoogleraar en auteur van Capital in the 21st century) op 28 september en Paul de Grauwe (hoogleraar aan de London School of Economics and Political Science) op 29 september. Volg deze lezingen via gratis livestreams op YouTube. Registreer via Aanmelder en ontvang meer informatie en reminders wanneer de lezingen beginnen.

Dit evenement wordt georganiseerd door de UM/Studio Europa Maastricht. Ga voor meer informatie naar de website van Studio Europa Maastricht.