30 mei

Afscheidrede Prof. dr. Jos Lemmink

Hoogleraar "Marketing en Marktonderzoek" aan de School of Business and Economics

"Futurizing Business Schools"

De digitalisering van de wereldeconomie verandert de manier waarop bedrijven werken en met hun klanten omgaan. De steeds groter wordende hoeveelheid beschikbare gegevens is tegenwoordig het gesprek van de dag in het bedrijfsleven.  In de dienstensector hebben we te maken met een voortdurende uitwisseling van gegevens tussen bedrijven onderling en tussen bedrijven en klanten. Deze gegevens zijn enorm en ongelooflijk gedetailleerd geworden.
In de huidige professionele dienstverleningssector zijn innovatieve en disruptieve bedrijfsmodellen de naam van het spel. Het complexe concurrentielandschap, de snelheid van verandering en de minder voorspelbare behoeften van klanten vragen om innovatieve strategieën om nieuwe markten te ontsluiten en duurzame groei veilig te stellen. Succesvolle organisaties zijn flexibel en passen zich snel aan nieuwe realiteiten aan. Scholen in bedrijfskunde en economie moeten zich ook aanpassen aan deze nieuwe realiteit.

Klik hier voor de livestream.