01 mrt 14 mrt

Tentoonstelling: Women of Mathematics throughout Europe

De tentoonstelling, die sinds 2016 aan een wereldtournee bezig is, portretteert dertien vrouwelijke wiskundigen verbonden aan Europese onderzoeksinstituten. Het project verkent hun ervaringen, hun motivatie en liefde voor wiskunde.

De internationale tentoonstelling is in zijn geheel te zien. Ook bij de Universiteit Maastricht zijn echter veel wiskundigen te vinden. Daarom wordt de Maastrichtse tentoonstelling uitgebreid met twee extra portretten van enkele van UM’s Women of Mathematics.

Jules Sinsel's artwork

Voor de gelegenheid installeert kunstenaar Jules Sinsel een speciaal gemaakt, op wiskunde geïnspireerd 3D object. Jules: “Mijn doel is om vormgevend en verkennend te werken vanuit meerdere perspectieven. Dat is iets wat de mens aantrekt en nieuwsgierig maakt. Ik gebruik hiervoor patronen, regelmaat en symmetrie en dit kan herhaald worden in vorm en kleur. Die aspecten komen ook constant terug in de wetenschap en in de natuur. Voelen wij ons daarom daartoe aangetrokken?”

Locatie: Museale ruimte Minderbroedersberg (begane grond, rechterzijde)
Openingstijden: Doordeweeks tussen 8.00 en 19.00 uur
Taal: Engels
Toegang: Gratis