31 okt

Promotie Dhr. Subha Ramani, MBBS, MMeD, MPH.

Promotores: prof.dr. C.P.M. van der Vleuten, prof.dr. K.V. Manni† Dalhouse University; prof.dr. S. Ginsburg, University of Toronto, Canada
Co-promotor: dr. K.D. Könings

Trefwoorden: feedback, mindset, socioculturele factoren, beleefdheidstheorie

"Swinging the Pendulum from Recipes to Relationships: Enhancing impact of feedback through transformation of institutional culture"

Om je functioneren te verbeteren en je te blijven ontwikkelen is het noodzakelijk dat je van verschillende bronnen feedback krijgt. In het medisch onderwijs is feedback van oudsher eenrichtingsverkeer: de docent geeft feedback aan de student. Uit recent onderzoek blijkt dat socioculturele factoren zoals relaties en de institutionele cultuur een centrale rol spelen bij de kwaliteit van het uitwisselen van feedback en daarmee de invloed op het gedrag van de ontvanger. In ons onderzoek borduren we voort op dit inzicht en kijken we naar de perspectieven rondom culturele factoren en hun invloed op feedback.