Afgelopen ITEM Evenement

ITEM / SVB Informatiesessie: Grensoverschrijdend ziekmelden

Deze informatiesessie vond plaats op 30 november 2017. Bent u op zoek naar een andere informatiesessie? Bekijk alle ITEM informatiesessies via de onderstaande link:

Afgelopen ITEM Informatiesessies
Aankomende ITEM Informatiesessies

Op 30 november 2017 organiseerden Expertisecentrum ITEM en de SVB de informatiesessie 'Grensoverschrijdend ziekmelden'.

Wanneer u werkzaamheden uitvoert in België of Duitsland, of in België of Duitsland wonend personeel heeft, bestaat de kans dat er dan een andere ziekmeldingsprocedure van toepassing is. Bureau voor Belgische Zaken en Bureau voor Duitse Zaken van de Sociale Verzekeringsbank bespraken de verschillende procedures. Er werd stil gestaan bij de verschillen en ook de gevolgen van het ziek zijn op langere termijn.

Tijdens de plenaire informatiesessie werd de situatie in Nederland uitgelegd. Tijdens de daarop volgende twee parallelsessies werd de situatie voor Nederland-België en voor Nederland-Duitsland uiteengezet.

De informatiesessies, die werden geleid door dhr. John Budde en dhr. Nick Tax van de SVB, waren bedoeld voor personen die werkzaamheden uitvoeren in België of Duitsland, en werkgevers die in België of Duitsland wonend personeel hebben.
De informatiesessies werden gegeven in het Nederlands en vinden plaats in het Academisch Genootschap te Eindhoven.

15.00-15.30 Ontvangst en registratie
15.30-16.15 Plenaire uiteenzetting over Nederlandse situatie
16.15-17.00 Parallelsessie voor Nederland-België
Parallelsessie voor Nederland-Duitsland