AACSB accreditatie van de School of Business and Economics verlengd

Op 19 April 2017 kondigde AACSB International aan dat het de AACSB-accreditatie van de UM School of Business and Economics (SBE) verlengt. AACSB is de langst bestaande internationale accreditatieorganisatie voor universiteiten die bachelor-, master- en PhD-programma’s aanbieden op het gebied van bedrijfskunde en accountancy. Met de vernieuwing van deze accreditatie behoudt SBE de prestigieuze Triple Crown Accreditation die bestaat uit accreditaties van de drie meest invloedrijke accreditatieorganisaties in de wereld: AMBA, EQUIS en AASCB. Wereldwijd heeft maar 1 % van alle bedrijfskundeopleidingen een ‘Triple Crown’.

Accreditatieproces

Om de accreditatie te behalen moest SBE een strenge interne evaluatie uitvoeren waarin de school moest aantonen dat ze haar interne processen constant verbetert. Daarnaast werd SBE bezocht door een groep bestuurders van andere business schools die onder andere keken of SBE werkt conform de accreditatiestandaarden van AACSB. Ook besteedde ze aandacht aan hoe SBE participatie en innovatie aanmoedigt en aan de bijdrage van SBE aan de maatschappij.

Over AACSB

Een AACSB-accreditatie is een keurmerk voor bedrijfskundig onderwijs. Minder dan vijf procent van alle instituten in de wereld heeft dit keurmerk – op dit moment zijn er 786 business schools in 53 landen die een AACSB accreditatie hebben. 186 universiteiten hebben ook een speciale accreditatie voor hun accountancy programma’s.