Lennard Pelzer

By   Lennard Pelzer

Bijna drie jaar geleden begon ik aan een nieuw avontuur in Maastricht. Met veel enthousiasme en een gezonde dosis motivatie zou ik gaan beginnen aan de opleiding Rechtsgeleerdheid, niet wetende wat me hier nu concreet te wachten stond. Uiteraard had ik aanvankelijk veel vragen over mijn inschrijving en zodoende liep ik dan ook op een zomerse dag het Student Services Centre binnen. Wie had toen gedacht dat ik uitgerekend hier jarenlang met veel plezier zou werken?

Met plezier werken: dat is zeker het geval bij het Student Services Centre. Als Front Office/Callcentre medewerker kom ik iedere keer opnieuw met goede zin naar mijn werk. De sfeer binnen het team is super, de communicatie tussen werknemers en leidinggevenden verloopt zeer prettig en er is altijd ruimte om met elkaar de conversatie aan te gaan. Er heerst een geweldige sfeer in het gehele gebouw en ik ben er van overtuigd dat de student dit ook zo ervaart. Wij zijn dan ook pas tevreden wanneer een student met een voldaan en geholpen gevoel ons gebouw verlaat.

Iedere werkdag leer ik weer iets nieuws. Er komen altijd studenten met vragen die ik nog nooit heb hoeven beantwoorden. De vragen variƫren vaak van uiterst serieus tot ongelofelijk bizar. Zo heeft een student mij in het verleden eens gevraagd voor welk bedrag hij de school eventueel zou kunnen overnemen. Uiteindelijk ontwikkelt iedere werknemer een eigen methodiek om ook dan een degelijk antwoord te geven. Wanneer de vraag toch te lastig is, kan altijd intern gebeld worden met andere afdelingen: zij zijn namelijk ook uiterst behulpzaam en vriendelijk.

Het werk sluit daarnaast perfect aan op mijn studie. Door de heldere communicatie binnen ons team is het in een vroeg stadium duidelijk wanneer iedereen zou kunnen werken op basis van het verkregen lesrooster. De doordeweekse werktijden zijn natuurlijk ideaal: de late werkuurtjes in het weekend behoren hierdoor gelukkig tot het verleden. Zo hou ik meer tijd over om te sporten, leuke dingen met vrienden te doen en - uiteraard - te studeren.

Tot slot zou ik willen vermelden dat ik enorm trots en dankbaar ben dat ik de kans heb gekregen om hier te mogen werken. Uiteraard hoop ik dat deze korte impressie in ieder geval laat zien hoe fantastisch het werken bij het Student Services Centre is: de beste werkgever die ik ooit heb gehad.

Van de redactie: neem een kijkje op de blog van Lennard!