Contractonderwijs

Taalcursus Nederlands: NT2 staatsexamen, programma II voorbereidingscursus

Ben je van plan deel te nemen aan het nationale examen Nederlands als tweede taal (Staatsexamen NT2, programma II)? Of moet je het examen opnieuw doen? Deze examentraining  helpt je om je kansen op het behalen van het examen aanzienlijk te vergroten. Het is geen cursus Nederlands, maar puur een examentraining waarbij je leert strategieën toe te passen die je een grotere kans op succes bieden. De cursus bestaat uit zeven lessen van elk twee uur. Elke les vereist twee tot drie uur voorbereiding en zelfstudie.

Cursus informatie

Deze training is bedoeld voor anderstaligen met minimaal B2-niveau in het Europees referentiekader voor talen. Om deel te nemen aan deze gevorderde training is een intake vereist als je niet in het bezit bent van een B2-certificaat.

Deze training is geschikt als aanvulling op de Nederlandse cursussen:

Het is mogelijk om deze training in een groep of individueel te volgen. Interesse om de NT2-training individueel te volgen? Kijk dan op Individuele Coaching voor meer informatie over deze optie.

Cursusmateriaal

Wordt tijdens de eerste training uitgereikt.

Staatsexamen NT2, programma II

Voor meer informatie over het Nationale Staatsexamen Nederlands als tweede taal (Staatsexamen NT2, programma II), kijk op Staatsexamen Nederlands.

Coursecode: NL-STEX. Voor de beschikbare cursusdata, zie het inschrijfformulier. Het inschrijfformulier toont de daadwerkelijk beschikbare groepen.

Kosten per cursus

• UM-studenten € 238
  • UM-medewerkers en alumni € 238
  • Alle andere deelnemers € 303

Intake

Als je buiten het UM Language Centre Nederlands hebt geleerd of geen B2-certificaat hebt, is een intake onderdeel van de registratieprocedure.

Het Common European Framework of Reference (ERK) biedt een reeks descriptoren die je helpen je niveau  in een bepaalde taal te bepalen. Als je, je huidige of doelniveau wilt bepalen, downloadt dan de PDF-niveaus van het Common European Framework of Reference (0,48 MB).

Registratie en intake

Je kunt je aanmelden voor de training via het registratieformulier. Na registratie ontvangt je een bevestiging. Wil je een intakegesprek aanvragen? Maak dan een afspraak voor een gratis gesprek via languages-intake-NL. Het gesprek zal plaatsvinden bij het talencentrum..