INKOM 2023

Van maandag 21 tot en met vrijdag 25 augustus zullen de studenten met elkaar en met de stad Maastricht kennismaken. Een stad waarin je nieuwe mensen gaat ontmoeten en je (opnieuw) je weg moet gaan vinden. Niet alleen naar de faculteit, de universiteitsbibliotheek en bijvoorbeeld het Universitair Sportcentrum, maar ook naar de studenten- en studievereniging en gewoon in en rondom Maastricht.

Om je eerste kennismaking met de universiteit, je faculteit en de stad Maasricht zo comfortabel mogelijk te laten verlopen, worden er verschillende introductiedagen georganiseerd:

We vieren het nieuwe academisch jaar ook met de officiële 'Opening van het Academisch Jaar'.

De INKOM 2023 - van 21 t/m 25 augustus

De INKOM is dé introductieweek voor alle nieuwe studenten in Maastricht. Onder begeleiding van twee ouderejaars studenten word je tijdens de INKOM ondergedompeld in het studentenleven: je leert je medestudenten kennen, de stad, het academische leven én het culturele leven van Maastricht.

Het centrale terrein waar met name de grotere activiteiten plaatsvinden is de Tapijn. Hoogtepunt voor veel studenten zijn de grote feesten in het MECC met bekende DJ’s. Daarnaast zijn er ook veel (nieuwe) activiteiten die speciale aandacht besteden aan diversiteit en inclusiviteit.

Voor meer informatie en het programma klik hier.

Facultaire introductiedagen

Tijdens de facultaire introductiedagen ontvang je studiegerelateerde informatie, maak je kennis met de digitale leeromgeving, met je studiegenoten en ontvang je alle ins en outs van je faculteit en de Universiteit Maastricht.

Elke faculteit organiseert deze dagen anders. Bij de meeste opleidingen zijn deze dagen verplicht en ontvang je een uitnodiging om deel te nemen aan deze facultaire introductiedagen. Bij een aantal opleidingen kun je je zelf aanmelden.

Let op: deelname aan de facultaire introductiedagen is bij de meeste faculteiten verplicht!