Faculty of Arts and Social Sciences Honours Component

Honoursprogramma voor bachelorstudenten

Aan het begin van elk academisch jaar worden de beste tweedejaars studenten uitgenodigd om deel te nemen aan het extracurriculaire  FASoS honours programma. Dit programma vindt plaats in de laatste 2 jaar van de opleiding en bestaat uit 3 componenten: lezingen gegeven door een FASoS docent (een in het tweede en een in het derde jaar, 10 ECTS elk) en het interfacultaire Honours+ programma (in het tweede jaar, 5 ECTS). In totaal verdien je hiermee 25 ECTS.

Elk jaar kun je kiezen uit ongeveer tien projecten. De kleinschalige FASoS projecten vinden plaats in het tweede semester en zijn zeer gevarieerd qua inhoud en organisatie. Per project kunnen maximaal vijf studenten deelnemen. Elke docent behandelt het vak op zijn/haar eigen manier, rekening houdend met jouw wensen. Je kunt actief deelnemen aan lopend onderzoek, bestudering van nieuwe literatuur of de organisatie van een event zoals een conferentie of workshop. The projecten eindigen met een korte presentatie tijdens de Honours conferentie aan het eind van het jaar.

Meer over het interfacultaire component van het FASoS Honours programma vind je op de Edlab Honours+ pagina’s.

Deelname aan een project over een thema dat in je studieprogramma past, verdiept je kennis. Als je je kennis nog verder wilt uitbreiden kun je een project bijwonen over een thema dat volledig nieuw voor je is, die keuze maak je zelf. Studenten van de programma’s Arts & Culture en European Studies nemen samen deel aan dit programma.

Wie kan deelnemen?

In het tweede studiejaar worden de studenten uit de top 5% uitgenodigd om een informatiebijeenkomst bij te wonen. Als je geïnteresseerd bent in het programma dan wordt je gevraagd een korte sollicitatiebrief te schrijven met je motivatie om deel te nemen aan een project en het FASoS Honours + programma.

Meer informatie?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de coördinator van de excellence programma’s, Prof. G. Verbeeck.