Professor doctor Luc Soete ontvangt Teken van Verdienste van de stad Maastricht

Prof. dr. Luc Soete heeft bij zijn afscheid als Rector Magnificus van de Universiteit Maastricht het Teken van Verdienste van de stad Maastricht ontvangen.

Prof. dr. Luc Soete

Luc Soete ontving het Teken van Verdienste vanwege de belangrijke rol die hij gespeeld heeft in de ontwikkeling van de Universiteit Maastricht op het gebied van onder meer onderwijs en onderzoek en voor zijn inzet voor de internationalisering van de Universiteit Maastricht en daarmee voor de internationalisering van Maastricht. Burgemeester Penn-te Strake reikte, namens het stadsbestuur, het Teken van Verdienste aan hem uit.

• Bij flinke luchtvervuiling kiezen mensen eerder voor oppositiepartijen dan voor regerende partijen. Dit blijkt uit onderzoek van Nico Pestel van Universiteit Maastricht en zijn collega’s

• Gezonde voeding, voldoende bewegen en cultuur- en talentontwikkeling is goed voor de ontwikkeling van ieder kind. Met het concept van de Gezonde Basisschool van de Toekomst wordt dit een vast onderdeel van de schooldag. Universiteit Maastricht stond aan de basis van het concept.

• Wetenschappers van het MERLN-instituut van Universiteit Maastricht en van het Maastricht UMC+ zijn erin geslaagd om een embryostructuur van een menselijke eeneiige tweeling te kweken uit louter stamcellen, zonder een eicel of spermacel te gebruiken. Dankzij deze kweek zien wetenschappers nu voor het...