Nieuws

• Een onderzoek van de Universiteit Maastricht toont aan waarom vrouwen kiezen voor cosmetische chirurgie en de bijbehorende fysieke en psychologische risico's negeren. Verrassend genoeg is dat meestal niet omdat ze onzeker zijn over hun uiterlijk, maar omdat ze geloven dat ‘mooi’ zijn hen...

• In een nieuw onderzoek ontwikkelde PhD student Esther Boudewijns  twee praktische tools die de implementatie van schoner koken in lage lonenlanden moeten verbeteren. De resultaten van het onderzoek worden op 16 juni gepubliceerd in The Lancet Planetary Health.

• Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft 2,25 miljoen euro beschikbaar gesteld voor het project ‘Zorgprofessionals aan Zet' van de Academische Werkplaats Ouderenzorg Limburg en beroepsverenigingen Verenso en V&VN.