Nieuws

• Brightlands Campus Greenport Venlo verwelkomt dit najaar een nieuw bedrijf: InnerBuddies. Deze eerste spin-off van de Universiteit Maastricht vestigt zich op de campus met de 27-jarige Jella Theeuwen aan het roer als CEO.

• Het eerste lustrum van Brightlands Smart Services Campus in Heerlen was reden voor een feestje. Een dubbel feestje zelfs, want naast het vijfjarig bestaan werd ook de officiële opening van AI-hub Brightlands gevierd.

• Gerard van Rooij, hoogleraar Plasmachemie, was de eerste promovendus van Ron Heeren, universiteitshoogleraar en directeur van het instituut M4i. Ze kijken samen terug op een pionierstijd, waarin zij de eerste wankele stappen naar de beeldvormend massaspectrometrie zetten.