Mariëlle Heijltjes benoemd tot decaan van de School of Business and Economics

Het College van Bestuur van de Universiteit Maastricht heeft Prof. dr. Mariëlle Heijltjes, hoogleraar managerial behaviour, benoemd tot decaan van de School of Business and Economics (SBE). Zij begint op 1 september 2022 voor een eerste benoemingstermijn van vier jaar. Mariëlle Heijltjes volgt Peter Møllgaard op, die sinds april 2018 decaan was van SBE.

Mariëlle Heijltjes kent een lange en succesvolle carrière binnen SBE. Naast haar hoogleraarschap is zij op dit moment directeur van UMIO, het SBE-instituut dat leertrajecten verzorgt voor professionals en organisaties. Eerder was zij als vice-decaan binnen de faculteit verantwoordelijk voor internationalisering en strategische ontwikkeling, en onderwijs.

Het College van Bestuur is blij om met Mariëlle Heijltjes een verbindende decaan te benoemen met een uitstekende staat van dienst op wetenschappelijk en bestuurlijk gebied, die met al haar ervaring de faculteit goed kent en vice versa.

Zelf reageert Mariëlle Heijltjes enthousiast op haar benoeming: "SBE is een faculteit om trots op te zijn. Rijk aan verschillende vakgebieden en perspectieven die elkaar kunnen versterken, een verantwoordelijkheid nemend in de aanpak van belangrijke maatschappelijke opgaven, medewerkers met passie voor het werk dat ze doen en studenten die nauw betrokken zijn bij het realiseren van kwalitatief hoogwaardige opleidingen. Ik ben vereerd dat ik als decaan een bijdrage mag leveren aan het scheppen van een werk- en leerklimaat waarin medewerkers en studenten dit zo goed mogelijk kunnen blijven doen!"

Ze zegt met pijn in haar hart bij UMIO te vertrekken. "Ik heb daar vele jaren met fantastische collega’s en heel veel plezier gewerkt, maar prijs me gelukkig dat UMIO ook voor SBE en de UM een strategische rol vervult.”

• Placeholder

Een kwestie van moed

De nieuwe decaan van SBE, Marielle Heijltjes is een product van de UM. Ze behoorde in 1985 tot de tweede lichting bedrijfseconomie. “Als ik aantreed als decaan van de SBE zal ik de eerste alumna en vrouw in die rol zijn. Ik heb deze school altijd een warm hart toegedragen.”