MaastrichtMBA hoog in Better World MBA Ranking 2020

MaastrichtMBA behoort tot 's werelds beste duurzame MBA's

Het MaastrichtMBA programma van UMIO veroverde een indrukwekkende 16e plek in de onlangs gepubliceerde duurzaamheidsranking ‘Better World MBA Ranking 2020’, georganiseerd door Corporate Knights. Hiermee staat Maastricht University School of Business and Economics ook bovenaan de lijst van Nederlandse business schools in een collectie van 150 internationaal gerangschikte en geaccrediteerde instituten wereldwijd.

Duurzaamheidspresentatie voor de beste business schools

De 2020 Corporate Knights Better World MBA Ranking evalueert 150 business schools uit de de top-40 business schools van hun 2019-ranking, aangevuld met de Financial Times-lijst van Top 100 Global MBA Programmes en andere business schools met een accreditatie door AMBA, AACSB of EQUIS die er zelf voor kiezen om deel te nemen aan de review van Corporate Knights.

Vanuit deze pool worden programma's geëvalueerd op basis van op duurzaamheid gerichte artikelen en citaten, cursussen die onderwerpen over duurzame ontwikkeling omvatten, onderzoeksinstituten en -centra die zich bezighouden met duurzame ontwikkeling, en facultaire gender- en raciale diversiteit. Als zodanig biedt de ranking van Corporate Knights aanstaande studenten een goede verwijzing naar de kwaliteit en kwantiteit van onderwijs en onderzoek op deze gebieden, die steeds belangrijker worden voor het toekomstperspectief van huidige en toekomstige generaties in het bedrijfsleven en de samenleving.

Over Corporate Knights

Corporate Knights Inc., opgericht in 2002, omvat het sustainable business magazine ‘Corporate Knights’ en een onderzoeksafdeling die ranglijsten en financiële productbeoordelingen opzet op basis van de duurzaamheidsprestaties van bedrijven, waaronder de ‘Global 100 Most Sustainable Corporations in the World’. Corporate Knights werd in 2013 uitgeroepen tot ‘Magazine of the Year’ en won in 2019 de ‘SABEW Canada Silver Award for Investigative Reporting’.