Maastricht wint Strafrechtelijke Gaius Pleitwedstrijd!

Zaterdag 1 februari jl. werd op onze rechtenfaculteit de tweede editie van de Strafrechtelijke Gaius Pleitstrijd gehouden. Deze wedstrijd is georganiseerd door pleitgenootschap Gaius en zorgt ervoor dat pleiters vanuit heel Nederland naar Maastricht afreizen om uit te maken wie de beste strafpleiter van het land is.

gaius

Voor het oog van advocaten, rechters en docenten droegen de teams in twee rondes voorbereide pleidooien voor. Na deze rondes was het duidelijk dat er twee teams naar de finale moesten om te strijden voor de titel. De Rotterdamse pleitverenging D.J. Veegens moest het uiteindelijk afleggen tegen de Maastrichtse studenten Roel Niemark en Christian Dewindt. Door hun adequate en parate kennis van het strafrecht wisten ze de jury ervan te overtuigen dat de beker in Maastricht moest blijven.

Wij feliciteren Roel en Christian dan ook met deze prestatie en zijn trots dat Maastricht er met de winst vandoor is gegaan!