Doctoraat werkt fiscale belemmeringen weg voor EU-burgers die over grens werken

Op 12 juli jl. vond de verdediging van het doctoraatproefschrift van dr. Hannelore Niesten (dubbeldoctoraat UHasselt/UM) plaats. Het dubbeldoctoraat van dr. Hannelore Niesten verliep onder het promotorschap van prof. dr. Elly Van de Velde (UHasselt) en mr. dr. Marjon Weerepas (Universiteit Maastricht). Over het doctoraatsproefschrift met als thema fiscale belemmeringen van het vrije personenverkeer in de EU plaatste de Universiteit Hasselt een artikel.

Ken persoonlijke en familiale belastingvoordelen voor EU-burgers die over de grens werken (‘grensoverschrijdende EU-personen’) toe al naargelang het inkomen dat hij in de werkstaat verwerft. Dat adviseert Hannelore Niesten in haar doctoraatsproefschrift dat ze onlangs – met succes – verdedigde. Het is het eerste UHasselt/Maastricht University-dubbeldoctoraat in de rechten.

Dr. Hannelore Niesten: “EU-burgers die over de grens werken, zijn de pioniers van Europa. Een minimalisatie van die fiscale belemmeringen komt uiteindelijk neer op een maximalisatie van het vrije verkeer van personen – zo belangrijk voor de interne markt.”

Lees het hele artikel via de onderstaande link:
Doctoraat werkt fiscale belemmeringen weg voor EU-burgers die over grens werken

Lees het artikel op UHasselt