Alain Dupont benoemd tot lid Raad van Toezicht

De Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft met ingang van 1 september 2019 prof. dr. Alain Dupont voor een periode van vier jaar benoemd tot lid van de Raad van Toezicht (RvT) van de Universiteit Maastricht (UM) als opvolger van prof. dr. Marc Groenhuijsen.

Professor Dupont (65) heeft een lange academische carrière opgebouwd op het vlak van de geneeskunde en de farmacologie. Hij is gedurende zijn loopbaan altijd verbonden geweest aan de Vrije Universiteit Brussel en het Universitair Ziekenhuis Brussel. Binnen beide organisaties heeft hij bovendien omvangrijke bestuurlijke ervaring opgedaan.

Raad van Toezicht voorzitter Annelies van der Pauw is ingenomen met de benoeming van Alain Dupont. “Zijn grote ervaring in de academische wereld en de medische wereld in het bijzonder, alsmede zijn brede kennis op het gebied van onderwijs en onderzoek zijn zeer waardevol voor het uitoefenen van de toezichthoudende rol in de Raad van Toezicht van de Universiteit Maastricht.”

Het College van Bestuur heet professor Dupont van harte welkom als lid van de Raad van Toezicht UM en ziet uit naar de toekomstige samenwerking.