Mediatips voor wetenschappers

News_events - Mediatips

Op de voorpagina van de NRC, dat willen we allemaal wel. In de praktijk is er niet dagelijks plek voor wetenschappelijk of universitair nieuws op de voorpagina van deze krant. In de praktijk is het benaderen van en omgaan met de media zelfs een vak apart.

Hiervoor heeft de Universiteit Maastricht een aantal persvoorlichters in dienst. Zij helpen UM-onderzoekers met het communiceren over hun bevindingen en zijn ook het eerste aanspreekpunt voor veel media, als ze contact zoeken met UM-wetenschappers. Deze pagina’s geven een eerste inkijkje in de wereld van de media en persvoorlichting. Als u in contact wilt komen met de media omdat u iets te melden heeft, neem dan gerust contact met ons op; wij helpen u graag.

Wilt u een uitgebreidere voorbereiding voor uw optreden in de media? Het Media Presentations Training Centre is ondergebracht bij de Faculty of Psychology and Neuroscience van Universiteit Maastricht en geeft mediapresentatietrainingen en -coaching waarbij gebruik wordt gemaakt van inzichten uit de psychologie en neurowetenschappen. Mediatrainingen voor wetenschappers (en overige stafleden) worden gefaciliteerd vanuit het Staff Development Center.