Faculty of Health, Medicine and Life Sciences

Honoursprogramma voor bachelorstudenten

Het FHML honoursprogramma wordt aangeboden aan maximaal 75 getalenteerde en gemotiveerde FHM-studenten, plus de studenten van de Academie Verloskunde. Dit extra curriculaire honoursprogramma, dat je volgt in het 2de en 3de jaar van je bachelor, eist 420 extra curriculaire studie-uren over een periode van 18 maanden en is volledig Engelstalig.

Het doel van dit programma is om studenten vaardigheden bij te brengen in het organiseren van wetenschappelijk onderzoek en competenties aan te leren zoals analyseren, samenwerken en het leiden van een project. En ook om ervoor te zorgen dat ze een beter begrip krijgen van de complexiteit van de relatie tussen wetenschap en samenleving.

Wat ga je doen?
Als honoursstudent volg je keuzevakken, woon je workshops en lezingen bij en word je actief betrokken bij FHML-onderzoeksprojecten. Biomedische en sociale wetenschappen, historische en filosofische disciplines zullen hierbij ook een rol spelen. Het programma is bedoeld om talentvolle studenten uit te dagen en deze uit de comfortzone van de eigen opleiding en discipline te halen.
Elke week ben je 19 – 22 uur met het honoursprogramma bezig. Eén keer per maand kom je 2 uur samen.  Het honoursprogramma levert je geen extra ects op.

De onderzoeksprojecten
Samen met 6 – 8 andere studenten werk je, onder supervisie van FHML stafmedewerker aan een project. De projecten waaraan je kunt deelnemen hebben uiteraard een link met de gezondheidszorg. Enkele voorbeelden zijn:

• Het Alzheimer Centrum Limburg: Goed leven met dementie.
  • NOC * NSF (Nederlands Olympisch Comité): Is bietensap gezond of schadelijk? Helpt het om gezondheidsprestaties te verbeteren?
  • Trimbos Instituut: De paradox van medische marijuana.
  • The International Inflammation Network: De eerste 500 dagen na de conceptie, de ontwikkelingsoorsprong van gezondheid en ziekte.

Kun je je aanmelden?
Je kunt je hier aanmelden. Het programma start in september en duurt 18 maanden.