Maastricht University: VPN, WiFi, e-mail en meer
Handleidingen en informatie
Van VPN tot software gebruik en data-opslag, de ICTS Service Desk van Maastricht University biedt gebruikers één verzamelplaats aan voor alle relevante handleidingen. De handleidingen zijn er alleen in het Engels en je moet met MAASnet (via bekabeld netwerk, WiFi of VPN) verbonden zijn om ze te kunnen raadplegen.
Een overzicht van al onze handleidingen kun je hier vinden (alleen Engels).
ICTS Service Desk (ICTS)
ICT ondersteuning voor studenten en medewerkers
ICTS Self-Service Portal
servicedesk-ICTS@maastrichtuniversity.nl
+31 43 388 5555
Ma-Vrij 9.00-17.00
Iedere 2e en 4e donderdag van de maand sluiten wij om 16:00
Of ga naar ICT support
E-mail en internet
Alles over het instellen van je mailprogramma en standaard UM-webinstellingen (alleen Engels).
E-mail
FAQ - E-mail
Ecosia zoekmachine
Email - Tien tips voor gezond email gedrag
Verbinding maken
Alles over het instellen van je online verbinding (alleen Engels).
Een WiFi verbinding maken
Een VPN verbinding maken
Snelstart Eduroam
WiFi voor gasten (eVA)
Printen
Alles over het instellen van de mogelijkheden om te printen (alleen Engels).
Handleidingen printen
Printtegoed opwaarderen
Help center printen, kopiëren, scannen en verzenden
Computer en software
Alles over het werken op computers van de UM (alleen Engels).
Athena Desktop
Verbinden met VDI/ Studentendesktop
Software voor thuisgebruik
Dataopslag
Raadpleeg het onderstaande overzicht voor informatie over beschikbare dataopslagmogelijkheden (alleen Engels).
Dataopslag overzicht (.xslx)
Beheer je account
Wil je je wachtwoord wijzigen omdat je het kwijt bent of omdat het gewoon de hoogste tijd is, dan kan dat hier.
Verander je wachtwoord
Beheer je account
Multi Factor Authenticatie