De universiteit komt naar onze alumni toe

UM Star Lectures 2023

De voorbereidingen voor de zevende editie van de UM Star Lectures zijn in volle gang. De Universiteit Maastricht zit boordevol kennis en innovatieve ideeën. Je bent misschien niet meer in de buurt, maar geen zorgen: donderdagavond 16 maart 2023 brengen wij de UM naar onze alumni toe!
Meld je nu aan (uiterlijk 1 maart).

Samen met UM-professoren, onze stars, reizen we naar 14 steden in 6 Europese landen waar alle 14 lezingen gelijktijdig plaatsvinden. Elke lezing sluit aan op een belangrijk, actueel onderwerp. Wees erbij om inspiratie op te doen, elkaar te ontmoeten en je netwerk uit te breiden.

Wie UM Alumni
Wanneer Donderdag 16 maart 2023
Tijd Vanaf 19.30 tot circa 22.30
Programma klik hier
Tickets gratis, meld je hier aan (+1 welkom)

• Gezonde voeding, voldoende bewegen en cultuur- en talentontwikkeling is goed voor de ontwikkeling van ieder kind. Met het concept van de Gezonde Basisschool van de Toekomst wordt dit een vast onderdeel van de schooldag. Universiteit Maastricht stond aan de basis van het concept.

• Volgens sociologen Rolf van der Velden (UM)  en Arie Glebbeek (RUG) verkeert het onderwijs in een diepe crisis. Steeds meer mensen volgen een opleiding in het hoger onderwijs om zo voor te blijven op de rest waardoor een ware onderwijswedloop ontstaat. Wijzigingen in het onderwijsbeleid gaan het tij...

• Maak je klaar voor de ultieme Europese verkiezingservaring! Op 29 april organiseren Studio Europa en Politico de derde editie van het Maastricht Debate, als opwarmertje voor de Europese Parlementsverkiezingen (6-9 juni).