Uit Syrië gevluchte studenten voltooien master Healthcare Policy, Innovation and Management (HPIM)

Afgelopen week vond de diplomaceremonie van de master Healthcare Policy, Innovation and Management (HPIM) plaats. Onder de afgestudeerden waren ook vier Syrische studenten. Ammar Abo Hamida, Mohammad Alkafri, Jasser al Kafri en Selman Housain zijn de eerste studenten die na hun vlucht uit Syrië een master aan de UM voltooien.

Syrische studenten_1

Medisch ingenieur Selman Housain startte zijn masterstudie aan de UM in 2016. In een eerder interview met het UM jaarblad Education Matters vertelt Housain over zijn ervaringen. Zijn keuze om opnieuw te gaan studeren werd gedreven door de wens om mensen te leren kennen en zijn netwerk te vergroten in een onbekend land. Dat dit lukte, blijkt wel uit het feit dat werkgevers zoals Medtronic interesse tonen in de capaciteiten van Housain.

graduation HPIM

Op 25 oktober, 1 jaar na zijn komst naar Maastricht, namen Housain en zijn Syrische medestudenten hun diploma in ontvangst. De diploma-uitreiking werd bijgewoond door Harm Hospers, Vice-Rector Onderwijs van de UM, en Luc van den Akker, contactpersoon UM voor vluchtelingen.