I. de Wolf
Publicaties
Core publications:
-
Cornelisz, I., van der Velden, R., de Wolf, I., & van Klaveren, C. (2018). The consequences of academic dismissal for academic success. Amsterdam Center for Learning Analytics. ACLA Working Paper Series No. 20181 http://acla.amsterdam/workingpapers-wp20181/
-
Gubbels, J., Coppens, K., & de Wolf, I. (2018). Inclusive education in the Netherlands: How funding arrangements and demographic trends relate to dropout and participation rates. International Journal of Inclusive Education, 22(11), 1137-1153. https://doi.org/10.1080/13603116.2017.1416684
-
Golsteyn, B., Vermeulen, S., & de Wolf, I. (2016). Teacher Literacy and Numeracy Skills: International Evidence from PIAAC and ALL. De Economist, 164(4), 365-389. https://doi.org/10.1007/s10645-016-9284-1
-
Timmermans, A. C., Bosker, R. J., de Wolf, I. F., Doolaard, S., & van der Werf, M. P. C. (2014). Value added based on educational positions in Dutch Secondary Education. British Educational Research Journal, 40(6), 1057-1082. https://doi.org/10.1002/berj.3126
Meest recente publicaties:
-
Cornelisz, I., van der Velden, R., de Wolf, I., & van Klaveren, C. (2020). The consequences of academic dismissal for academic success. Studies in Higher Education, 45(11), 2175-2189. https://doi.org/10.1080/03075079.2019.1596076
-
van Wetten, S., de Wolf, I., & Ariës, R. (2020). Drie uitdagingen om alle leerlingen gelijke kansen te geven. De nieuwe Meso, 7(1), 66-72.
-
Aarts, B., de Wolf, I., Breuer, T., & van Wetten, S. (2020). Effectief afstandsonderwijs. Education Lab. ROA External Reports https://www.onderwijsinspectie.nl/binaries/onderwijsinspectie/documenten/publicaties/2020/12/24/effectief-afstandsonderwijs/Effectief-Afstandsonderwijs.pdf
-
van Wetten, S., & de Wolf, I. (2020). Ieder kind een kans! Interventies voor gelijke kansen in het basisonderwijs. Education Lab. ROA External Reports
-
de Wolf, I. (2019). Werkplaats onderwijskwaliteit: pak een hamer en doe mee!. Paper presented at ORD 2019, Heerlen, Netherlands.
-
Ariës, R., & de Wolf, I. (2018). Vergelijking van het Nederlandse onderwijs met andere landen. Poster session presented at Onderwijsinspectie: Academische Werkplaats Onderwijskwaliteit, .
-
Gubbels, J., Coppens, K., & de Wolf, I. (2018). Inclusive education in the Netherlands: How funding arrangements and demographic trends relate to dropout and participation rates. International Journal of Inclusive Education, 22(11), 1137-1153. https://doi.org/10.1080/13603116.2017.1416684
-
Cornelisz, I., van der Velden, R., de Wolf, I., & van Klaveren, C. (2018). The consequences of academic dismissal for academic success. Amsterdam Center for Learning Analytics. ACLA Working Paper Series No. 20181 http://acla.amsterdam/workingpapers-wp20181/
-
Jonk, E., Schils, T., & de Wolf, I. (2017). Armoede maakt verschil. Didactief, juni. https://didactiefonline.nl/artikel/armoede-maakt-verschil
-
Golsteyn, B., Vermeulen, S., & de Wolf, I. (2016). Teacher Literacy and Numeracy Skills: International Evidence from PIAAC and ALL. De Economist, 164(4), 365-389. https://doi.org/10.1007/s10645-016-9284-1

I. de Wolf
Professor of Education Systems
ROA / Education and occupational career, Research Centre for Educ and Labour Mark, School of Business and Economics