28 aug

FHML bachelor introductie - 2017

Als je gaat studeren aan de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences (FHML), wordt je uitgenodigd om in augustus/september deel te nemen aan de introductie. Het programma bestaat uit een algemene introductieweek (INKOM ) en een daaropvolgende facultaire introductie.

Als nieuwe student in een vreemde stad komt er veel informatie op je af. Hoe gaat het eraan toe op deze universiteit, waar is de bibliotheek, hoe ziet de stad Maastricht eruit en wie zijn je medestudenten? Om maar enkele dingen te noemen. De facultaire introductie is bedoeld om je een beter beeld te geven van de verschillende aspecten die komen kijken bij studeren aan de Universiteit Maastricht.

De facultaire introductie is verplicht voor alle studenten.

Hieronder vindt je alle informatie die je nodig hebt over de facultaire introductie:
Programma van de facultaire introductie per bachelor
Studieverenigingen en introductiekampen
Overnachting
Aanmeldingsprocedure voor de bachelor
Start van het academisch jaar en rooster

Programma van de facultaire introductie per bachelor

De facultaire introductie is een introductie tot het studeren aan onze faculteit. Tijdens de introductie maak je kennis met je medestudenten en ontvang je informatie over de studie, de organisatie van de faculteit, het gebouw waar je gaat studeren, het onderwijssysteem, etc.
Het programma wordt afgesloten met een informeel etentje met foodtrucks en muziek. Hier zullen ook docenten bij aanwezig zijn, waarmee je in een informele sfeer kunt praten.

Klik op jouw bacheloropleiding voor het programma van de introductie:

Geneeskunde (NL)/ International Track in Medicine (EN)

Biomedical Sciences (EN)

European Public Health (EN)
Gezondheidswetenschappen (NL)

Studieverenigingen en introductiekampen

Aan de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences hebben alle bacheloropleidingen hun eigen studievereniging. Als lid van een studievereniging is alles mogelijk, maar niets is verplicht.

Bij een studievereniging kun je:

deelnemen aan veel verschillende activiteiten met je medestudenten;
korting ontvangen op boeken en studiemateriaal;
deelnemen aan examentraining en studieondersteuning;
deelnemen aan colleges en workshops die gerelateerd aan je studieprogramma en carrière;
meehelpen aan het verbeteren van het onderwijssysteem

De meeste studieverenigingen organiseren ook een introductiekamp voor de nieuwe studenten. Enkele studieverenigingen organiseren ook een eigen introductieweek (naast de facultaire introductie). Meer informatie over deze introductiekampen en -weken vind je via de volgende links:

Overnachting

Als je nog geen kamer of een plek om te slapen hebt, kun je een kamer boeken bij het hostel StayOK . Houd er rekening mee dat de kosten voor deze overnachting voor eigen rekening zijn.

Aanbieding: Student long stay special*
Je slaapt in een kamer met 4 tot 8 bedden, inclusief beddegoed en WiFi. Elke kamer heeft zijn eigen douche en toilet.

1 week - 7 nachten: € 149,-
 2 weken - 14 nachten: € 275,-
 4 weken - 28 nachten: € 495,-

Je kunt reserveren via stayokay.com/long-stay-maastricht. Of ga even persoonlijk langs bij het hostel (Maasboulevard 101 , 6211 JW Maastricht).

*De voorwaarden voor deze aanbieding staan op stayokay.com/long-stay-maastricht. Of neem contact op met StayOK (tel +31 (0)43 750 17 90 of maastricht@stayokay.com).

Aanmeldprocedure Bachelor

Zorg ervoor dat je de gehele aanmeldprocedure voor Maastricht University doorlopen hebt. Dit betekent dat je je aanmelding via Studielink en het MyUM portal voltooid hebt en alle noodzakelijk documenten hebt geüpload. Zorg er ook voor dat je een hard copy van je diploma aangeleverd hebt bij het Studenten Services Centre, en dat je je collegegeld betaald hebt. Zodra je aanmelding volledig is afgerond ontvang je je UM-Card (identiteitskaart voor studenten van Universiteit Maastricht). Zowel de UM-Card als je ID-nummer en wachtwoord heb je nodig tijdens de Facultaire Introductie.

Als je vragen hebt over de status van je aanmelding of als je (technische) problemen tegenkomt, kun je contact opnemen met het Studenten Service Centrum:

+ 31 (0)43 388 53 88
 study@maastrichtuniversity.nl

Start academisch jaar en rooster

Het onderwijs gaat van start in de week van 4 september.
De roosters van de bacheloropleidingen zijn tenminste twee weken voor de start van het academisch jaar beschikbaar. Je persoonlijke rooster kun je bekijken via de Student Portal .