I.F. de Wolf, prof. dr.
Key publications
-
Golsteyn, B. H. H., Magnée, C., & de Wolf, I. (2024). Did Migrant Children Benefit from a Delay in the Dutch Primary School Exit Test? De Economist, 172(3), 141-166. https://doi.org/10.1007/s10645-024-09436-4More information about this publication
-
Oosterbeek, H., Ruijs, N., & de Wolf, I. (2023). Heterogeneous effects of comprehensive vs. single-track academic schools: Evidence from admission lotteries. Economics of Education Review, 93, Article 102363. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2023.102363More information about this publication
-
van de Kuilen, L., Leseman, P. P. M., & de Wolf, I. M. (2023). Influence of local ECEC policy on the quality of ECEC centers in the Netherlands. Early Childhood Research Quarterly, 63, 240-248. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2022.12.011More information about this publication
-
Haelermans, C., Korthals, R., Jacobs, M., de Leeuw, S., Vermeulen, S., van Vugt, L., Aarts, B., Breuer, T., van der Velden, R., van Wetten, S., & de Wolf, I. (2022). Sharp increase in inequality in education in times of the COVID-19-pandemic. PLOS ONE, 17(2), Article e0261114. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0261114More information about this publication
-
Claes, E., de Wolf, I., Golsteyn, B., & de Leeuw, S. (2025). Ongelijkheid tussen leerlingen neemt toe tijdens basisschooltijd. Economisch Statistische Berichten, 110(4848), 348-350. https://esb.nu/ongelijkheid-tussen-leerlingen-neemt-toe-tijdens-basisschooltijd/More information about this publication
-
Ruijs, N., Bles, P., Bransen, D., Camphuijsen, M., Cörvers, F., de Vries, P., Ehren, M., Griep, M., van Klaveren, C., Rongen, T., Stolp, T., & de Wolf, I. (2024). Kansrijke interventies om leraren aan te trekken en te behouden. Education Lab. ROA External Reports https://education-lab.nl/wp-content/uploads/2024/12/Literatuurstudie-Kansrijke-interventies-om-leraren-aan-te-trekken-en-te-behouden_september-2024-1.pdfMore information about this publication
-
Breuer, T., Vermeulen, S., & de Wolf, I. (2023). De invloed van schoolkenmerken, persoonskenmerken en arbeidsvoorwaarden op beroepsuitval en mobiliteit van jonge leraren in het primair onderwijs. In M. V. D. Meer , F. Cörvers , & R. V. D. AA (Eds.), Onderwijs aan het werk 2023 : Analyses, feiten en visies over werken in het onderwijs (pp. 156-171). CAOP. https://www.caop.nl/app/uploads/2023/02/OA-54-onderwijs.pdfMore information about this publication